For en finansiel kunde, søger vi en PMO til at drive det administrative arbejde i programkontoret.
Som program coordinator for Tech Vision programmet, vil du få til opgave at bidrage til opnåelse af programmets mål som programlederens forlængede arm ift. styring, opfølgning og rapportering generelt, samt generel styrkelse af programledelsesdisciplinerne.
Dette skal gøres gennem rettidig og kvalitet sikret rapportering til programmets interessenter, samt ved at støtte epic owners i at etablere styringsmekanismer og få kvalitet i rapporteringen. Du vil desuden indgå i samarbejde og etablering af fælles værktøjer og processer med bl.a. E-PMO og vores strategiske porteføljekontor.
Opgave: - drive det administrative arbejde i programkontoret inklusiv proaktiv økonomistyring, opfølgning og planlægning af aktiviteter samt udarbejde beslutningsoplæg og rapporter
- lede etablering af nye/forbedrede processer i samarbejde med andre kontorer og funktioner hos kunden
- facilitere epic owners og andre ledere som modtager support fra programkontoret
- sikre kvalitet og rettidighed i programmets rapportering gennem opfølgning og review
- støtte programlederen i forberedelse til vigtige møder
Kompetencer: - en dybdegående organisationsforståelse samt forståelse af de underliggende strukturer
- tidligere erfaring med interessenthåndtering
- erfaring samt viden om økonomistyring
- erfaring med den agile arbejdsmetodik gerne SAFe
Start: ASAP
Varighed: 2-3 Måneder
Arbejdssted: Roskilde, Denmark
Krav: Min. fem års professionel IT-erhvervserfaring.
Job type: Freelance