#15160 | 2019-11-07 Midtjylland, Denmark

SAP FI/CO konsulent

Til en af vores kunder i det Midtjyske søger vi en SAP FI/CO som it-konsulent, dels som proces/forretningsekspert som kan identificere, diskutere/evaluere løsningsmulig-heder i SAP S/4 og vejlede forretningen.

Konsulenten skal kunne omsætte forretningsløsninger til IMG konfigurering, som gennemføres i samarbejde med kundens IT-ressourcer

Rollen kan være delt og/eller skiftende mellem drift og udviklingsarbejde, og vil indgå i SAP teamet.

Konsulenten vil eksempelvis skulle:
  • Vurdere Finans konsekvenser, hvis der kommer ændringer til kundens koncernløsning, og bi-drage med standard SAP løsning til udfordringen
  • Supportere udvikling og færdiggørelse af rapporter sammen med forretningen
  • Deltage aktivt i gennemførelse af test
  • Arbejde med integration til non-SAP systemer
  • Deltage i support på S/4 platformen, og i mindre grad på ECC 6.0
  • Deltage i enhancement/miniprojekter på S/4-platformen - ledet af driftsafdelingen

Kompetencer:
  • Forretningsproces stærk på det operationelle niveau i Finans (FIAA, FIAR, FIAP, FIGL, FITR) samt Controlling (omkostningssteder, interne ordrer, allokeringer)
  • Indgående kendskab til PS med fokus på økonomirapportering, afregning og integration til FIAA
  • Skal have erfaring med Finans cut over planer både teknisk og mod forretningen ift. data og være i stand til at arbejde med processer/procesbehov som følge af skiftet fra et system til et andet
  • Dokumenteret erfaring med udarbejdelse af rapporter; afstemning med forretning, specifikationer til BI, samt solid viden om rapporter i SAP S/4 1511

Følgende erfaringsområder er essentielle for konsulenten:
  • Skal have arbejdet som SAP IT konsulent inden for SAP FI/CO, evt. Treasury og Cash management.
  • Relevante referencer fra nyligt arbejde hos sammenlignelige virksomheder, er væsentligt, og vægter tungt, da konsulenten vil få en central rolle i forankringen af den nye løsning.
  • Gode kommunikative evner, som bidrager til at 'oversætte 'tekniske løsninger' til forretnings-terminologi - SOLMAN 7.1 eller 7.2 erfaring som bruger (proces’ dokumentation, test forberedelse)
  • Kendskab til og erfaring med opsætning og idriftsættelse af SAP ECC og S/4 løsninger til el- og/eller gastransmissionsselskaber

Dette er en deltids opgave.

Start: 01.12.2019
Varighed: 4 måneder deltid
Arbejdssted: Midtjylland
Krav: Min. fem års professionel IT-erhvervserfaring.
Job type: Freelance

Jeg er interesseret i denne opgave

Træk filer hertil for at vedhæfte dem
Intet er blevet vedhæftet.
Overfører: "{{uploadingFile.name}}" Vedhæftet: "{{candidate.fileName}}"
Kunne ikke behandle "{{uploadErrFile.name}}". Kun filer med følgende endelser tillades: ".pdf, .doc, .docx". Gem venligst din fil som en af de tilladte filtyper og prøv igen. Filen skal være under {{uploadErrFile.$errorParam}}
{{uploadErrorMsg}}
Vælg dokument
{{$select.selected.commonName}}
Korriger venligst disse felter og prøv så at sende igen:
  • {{ getValFieldName(field) }}

Du har lige indsendt denne formular.

Bemærk: Hvis vi vurderer, at du er den rigtige kandidat til opgaven, kontakter vi dig personligt. Dine CV-oplysninger vil ikke blive videregivet til kunden, før vi har talt med dig.

Hvis du har spørgsmål angående denne opgave, er du velkommen til at kontakte ressourceafdelingen:

Helena Blach Lavrsen
Sourcing Specialist

E-mail
Telefon+45 88 83 26 34

ProData Consult gemmer data i din browser / enhed ved hjælp af cookies med henblik på statistik og optimering af vores hjemmesider og eventuelt til målrettet annoncering. Ved at acceptere, giver du os dit samtykke til denne brug af cookies. Læs vores privatlivspolitik for mere information. Du kan altid trække dit samtykke tilbage her: Persondata politik & cookies

Webstedet kræver brug af "Nødvendige cookies". Vores nødvendige cookies bruges kun til at levere en korrekt fungerende hjemmeside og webservice.

Udvalgte tredjepartstjenester kan lagre cookies for at placere relevante annoncer, der leveres til dig på tredjepartswebsteder.