#8326 | 2017-03-29 København, Denmark

Teknisk infrastruktur projektleder

Teknisk projektledelse på it-infrastruktur opgaver på tværs af domæneområder. Opgaven er forankret i It-service, som har ansvaret for drift og support (1., 2. og 3. line) af ca. 120 applikationer af varierende størrelse.

Infrastrukturen og applikationerne afvikles på i omegnen af 150 fysiske servere, hvorpå der er ca. 800 virtualiserede servere, som bindes sammen af ca. 1000 netværkskomponenter. Netværket er primært baseret på Cisco og server infrastrukturen på Microsoft teknologi. Der anvendes også Oracle, VMWare og Citrix. Enkelte applikationer er baseret på open source (Drupal).

Processerne er opbygget efter ITIL v.3 rammeværket, som blandt andet bruges til håndtering af Incident, Change, Problem, Configuration og Release Management i forbindelse med de daglige arbejdsgange og sagsstyring.

  • Der anvendes Microsofts System Center Service Manager til registrering af sager og brugerhenvendelser.

Projektlederen bliver ansvarlig for styring og koordinering af it-infrastrukturopgaver, herunder varetagelse af planlægning og opfølgning på aktiviteter, koordination af ressourcer og udarbejdelse af styringsdokumenter,
herunder projekt/opgavegrundlag og planer.

Konsulenten skal levere bistand til følgende igangværende it-infrastrukturopgaver:

  • Opgradering af desktop operativsystem på ca. 4.500 pc-arbejdspladser.
  • Teknisk implementering af ny VPN løsning
  • Teknisk implementering af MDM løsning
  • Etablering af ny infrastruktur til Data Warehouse løsning til 700 brugere.
  • Teknisk koordinering af opgradering af Office-pakke på ca. 4.500 pc-arbejdspladser.
  • Ændring af rettighedsstyring og struktur på filserver til ca. 350 brugere.
  • Opgradering af operativsystem og SQL installationer på ca. 175 servere.
  • Migrering af infrastruktur

Konsulenten skal i forbindelse med den konkrete opgaveløsning udarbejde en række styringsdokumenter eller sikre at de bliver udarbejdet, herunder:

  • Opgave initieringsdokument (OID), der beskriver opgavens formål, succeskriterier og milepæle, samt budget.
  • Løsningsbeskrivelse, der beskriver den tekniske løsning, som opfylder målene i OID’en
  • Projektplan, som indeholder planen for implementering af OID og løsningsbeskrivelsen, herunder blandt andet ressourceplan, tidsplan, produktplan med arbejdspakker, kommunikationsplan, samt budget og regnskab.
  • Driftshåndbog, som indeholder den tekniske dokumentation og beskriver de processer der følger af opgaven, som efterfølgende skal efterleves.
  • Afslutningsrapport og lesson learned, som beskriver hvad der blev opnået i forhold til OID ved opgavens ophør.

Kompetencekrav:

  • minimum 3 års dokumenteret erhvervserfaring med løsning af opgaver svarende til de beskrevne i en større offentlig virksomhed.
  • dokumenterede kompetencer indenfor udarbejdelse af tekniske analyser og Proof of Concept
  • dokumenterede kompetencer indenfor teknisk projektledelse af udviklingsprojekter efter anerkendt metode, fx PRINCE2
  • dokumenterede kompetencer inden for it- driftsledelse
  • dokumenterede kompetencer indenfor anvendelse af ITIL i en større driftsorganisation
  • faglig relevant videregående uddannelse på bachelorniveau, som f.eks. ingeniør, HA(dat), HA(it) eller lignende.


Start: Maj
Varighed: 9 måneder + option
Arbejdssted: København
Krav: Min. fem års professionel IT-erhvervserfaring.
Job type: Freelance

Opgaven er lukket

Vi beklager, men vi søger ikke længere konsulenter til dette project.

Klik på "Freelance job" for at se listen over aktuelle opgaver og job.

Hvis du er kunde og leder efter en lignende profil, kan du benytte "Få CV på IT-konsulent" formularen på vores andet website.