#8241 | 2017-03-20 Hvidovre, Denmark

Financial Controller søges til ProData Consult, Hvidovre

Et af Danmarks største og bedste IT-konsulenthuse leder efter en meget stærk og bredt-vidende Controller-profil, som kan sikre at vores interne regnskabsafdeling altid holder højeste professionelle niveau internt såvel som eksternt i vores forretning.

Som Financial Controller på vores hovedkontor vil din primære rolle være at varetage store dele af ansvaret for den ”tekniske/praktiske” regnskabsmæssige platform, herunder ansvaret for den daglige koordinering i teamet, som også består af 3 kompetente regnskabsmedarbejdere.

Du refererer direkte til vores CFO, som også er din daglige sparringspartner inden for den daglige regnskabsmæssige planlægning og udførsel.

Hovedkontorets regnskabsafdeling holder også ansvaret for bogholderi- og økonomisk administration, i forbindelse med vores datterselskaber i henholdsvis Sverige, Norge, Tyskland, Holland og Polen, sidstnævnte har dog en ekstern bogholderservice tilknyttet.

Vi søger en der har:

  • Indgående kendskab til de praktiske opgaver der forekommer i en regnskabsafdeling, herunder; kontering, bogføring, lønindberetning og debitorhåndtering samt reglerne forbundet med repræsentation, personalegoder, moms, m.m.
  • Indgående kendskab til håndtering af koncernregnskab, herunder; koncerninterne elimineringer, opstilling af regnskab, m.m.
  • Indgående kendskab til handel med ydelser på tværs af landegrænser.

Dine væsentligste opgaver er:

  • At sikre data er korrekt til den månedlige interne rapportering samt til koncernregnskabet.
  • At være aktivt deltagende i udarbejdelsen af diverse rapporteringer, regnskaber mm.
  • I forbindelse med udarbejdelse af eksternt regnskab såvel som løbende, er der et tæt samarbejde med ekstern revisionsfirma.
  • At analysere på virksomhedens præstationer – kunde/produkt mix analyser, trends mm.
  • At optimere på diverse regnskabsprocesser for at simplificere og dermed opnå hurtigere- og korrekte månedsafskrivninger.
  • Aktiv håndtering af debitorer og sikring af, at vores kunder får tilsendt korrekte faktura samt at der bliver betalt rettidigt.
  • Aflaste bogholderne i spidsbelastede perioder.

Vi prioriterer dig der:

  • Har en uddannelsesmæssig baggrund i form af HD(R) eller lignende og gerne min. 5 års praktisk erfaring fra lignende roller i regnskab- og eller økonomi.
  • Har erfaring med Microsoft Dynamic NAV, XAL eller Axapta og er superbruger i Excel.
  • Behersker både dansk og engelsk i skrift og tale.
  • Har erfaring fra lignende roller, siddende i privatejet selskab med udenlandske datterselskaber/afdelinger.

Du er regnskabsnørd og stolt af det. Du stiller store krav til dig selv i sammenhæng med deadlines og aflevering af regnskaber samt korrektheden af detaljerne heri, hvori du måler din egen succes ud fra. Du har en diplomatisk og udadvendt personlighed, som kan veksle i mellem at være meget teknisk funderet, og samtidig være deltagende i vores sociale interne fællesskab, med en mere afslappet tilgang.

ProData Consult tilbyder:

  • Et job med en udstrakt grad af frihed under ansvar, hvor tonen er uformel og samarbejdsformen præget af fleksibilitet, tillid og hjælpsomhed.
  • En dynamisk virksomhed, hvor du som medarbejder har stor mulighed for at påvirke udviklingen.
  • En virksomhed der er med i fronten på markedet og i stor grad sætter dagordnen for vores segment.

Evt. spørgsmål rettes til HR Business Partner Henrijette Lindholm på mail hl@prodata.dk eller telefon +45 28791171.

CV og ansøgning sendes til jobs@prodata.dk.
Vi afholder løbende samtaler og håber på at få den rette ombord inden sommeren 2017.

Start: Snarest muligt
Varighed: Fastansættelse
Arbejdssted: Hvidovre
Job type: Fastansættelse

Opgaven er lukket

Vi beklager, men vi søger ikke længere konsulenter til dette project.

Klik på "Freelance job" for at se listen over aktuelle opgaver og job.

Hvis du er kunde og leder efter en lignende profil, kan du benytte "Få CV på IT-konsulent" formularen på vores andet website.